Když dítě nastupuje do MŠ, tak dokáže ...
11.07.2014 11:59
MATEMATIKA
- počítat do tří a ukázat odpovídající čísla
- ovládat pojmy (jeden - mnoho, velký - malý, široký - úzký, ...)
- znát základní barvy
- poznat základní geometrické útvary
- srovnávat předměty dle určitého pravidla (barvy, tvaru, velikosti)
ROZVOJ ŘEČI
- pojmenovat to, co ho obklopuje (nábytek, nádobí, oblečení, hračky, rodina)
- znát názvy základních činnosti (skákat, běhat, jít, ...apod.)
- opakovat básničky a písničky
POZORNOST
- soustředěnost na činnost alespoň 3-4 minuty
- nacházet párové předměty
- ze skupiny předmětů vybrat potřebný
- nacházet shody a rozdíly předmětů
PAMĚŤ
- zapamatovat si 2-3 obrázky (trénovat formou hry pexesa!)
- zapamatovat si 3-4 slova , zopakované 1-2x dospělým
- pamatovat si detail nebo vlastnost předmětů
MYŠLENÍ
- skládat obrázek ze 2 a více částí (hra s puzzlemi)
- nalézat předmět, který do skupiny nepatří
- nalézat shody a rozdíly mezi předměty
MOTORIKA
- rozstřihnout nůžkami papír
- práce s plastelínou (vytvářet kuličky, válečky, spojovat je k sobě)
- kreslit kroužky, tečky, linky
- opakovat pohyby prstové grafomotoriky
OKOLNÍ SVĚT
- mít představy a znát názvy domácích zvířát (kráva, ovce, pes,...) a divokých zvířatech (zajíc, medvěd, liška,...)
- znát názvy 3-4 zástůpců u: ryby, ptáci, hmyz
- znát názvy základních rostlin, 3- 4 zástupců z řad stromů a květů
- mít předstatvu o ovoci a zelenině
- mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
- znát části dne (ráno, večer, den, noc)
- umět rozpoznat počasí (vítr, déšť, sníh, duha, ...)