Když dítě nastupuje do MŠ, tak dokáže ...

11.07.2014 11:59

 

     MATEMATIKA

  • počítat do tří a ukázat odpovídající čísla
  • ovládat pojmy (jeden - mnoho, velký - malý, široký - úzký, ...)
  • znát základní barvy
  • poznat základní geometrické útvary
  • srovnávat předměty dle určitého pravidla (barvy, tvaru, velikosti)
 
     ROZVOJ ŘEČI 
  • pojmenovat to, co ho obklopuje (nábytek, nádobí, oblečení, hračky, rodina)
  • znát názvy základních činnosti (skákat, běhat, jít, ...apod.)
  • opakovat básničky a písničky
 
     POZORNOST 
  • soustředěnost na činnost alespoň 3-4 minuty
  • nacházet párové předměty
  • ze skupiny předmětů vybrat potřebný
  • nacházet shody a rozdíly předmětů
 
     PAMĚŤ
  • zapamatovat si 2-3 obrázky (trénovat formou hry pexesa!)
  • zapamatovat si 3-4 slova , zopakované 1-2x dospělým
  • pamatovat si detail nebo vlastnost předmětů 
 
     MYŠLENÍ 
  • skládat obrázek ze 2 a více částí (hra s puzzlemi)
  • nalézat předmět, který do skupiny nepatří
  • nalézat shody a rozdíly mezi předměty
 
      MOTORIKA
  • rozstřihnout nůžkami papír
  • práce s plastelínou (vytvářet kuličky, válečky, spojovat je k sobě) 
  • kreslit kroužky, tečky, linky
  • opakovat pohyby prstové grafomotoriky
 
      OKOLNÍ SVĚT
  • mít představy a znát názvy domácích zvířát (kráva, ovce, pes,...) a divokých zvířatech (zajíc, medvěd, liška,...)
  • znát názvy 3-4 zástůpců u: ryby, ptáci, hmyz
  • znát názvy základních rostlin, 3- 4 zástupců z řad stromů a květů
  • mít předstatvu o ovoci a zelenině
  • mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
  • znát části dne (ráno, večer, den, noc)
  • umět rozpoznat počasí (vítr, déšť, sníh, duha, ...)